اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

آمريکا و ژاپن سند مشترک دفاع هسته‌اي امضا مي‌کنند

روزنامه «يوميوري شيمبون» ژاپن به نقل از منابع آگاه نوشت که توکيو و واشنگتن نخستين سند مشترک در حوزه سياست چتر هسته‌اي که عزم آمريکا براي حفاظت از ژاپن با ابزار مختلف از جمله سلاح اتمي را شامل مي‌شود، به امضا مي‌رسانند.

آمريکا و ژاپن سند مشترک دفاع هسته‌اي امضا مي‌کنند

به نوشته اين روزنامه، اين سند مشترک موضع دو کشور در بحث تحقق سياست بازدارندگي را شامل ميشود. گفته ميشود در اين سند بندي گنجانده شده است که براساس آن آمريکا با هر ابزار ممکن از جمله سلاح هستهاي، متعهد به حفاظت از ژاپن خواهد بود.

در اين سند همچنين شرايط مختلفي که آمريکا ميتواند در رويارويي با آنها به سود ژاپن به اقدام تلافيجويانه عليه کشور ثالث مبادرت کند، تعيين شده است.

انتظار ميرود که وزراي دفاع ژاپن و آمريکا درباره محتواي اين سند در نشستي در توکيو در اواخر جولاي، بحث و تبادل نظر کنند. در اين گزارش به اين نکته اشاره شده که اقدام مذکور در پسزمينه ادعاها مبني بر «تشديد تهديد هستهاي از جانب روسيه و چين» اتخاذ شده است.

آمريکا و ژاپن در سال 2010 مذاکرات بازدارندگي هستهاي را آغاز کرده و راههاي ثباتبخشي و تقويت اين بازدارندگي را به بحث گذاشته و نشستهاي مشورتي درباره اين مساله را با حضور مقامات حوزه سياست خارجي و امور دفاعي دو کشور برگزار کردند.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.