اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

آمار تکان دهنده قربانيان سالانه الکل

در آخرين گزارش آژانس بهداشت سازمان ملل متحد در مورد الکل و سلامت آمده است که الکل از طريق رانندگي در حالت مستي، خشونت و سوء استفاده ها و بسياري از بيماري ها و اختلالات، سالانه باعث مرگ و مير تقريباً يک نفر از هر 20 نفر در جهان مي شود.

آمار تکان دهنده قربانيان سالانه الکل

به گزارش مديکال اکسپرس، در اين گزارش آمده است 2.6 ميليون مرگ به دليل مصرف الکل در سال 2019 ميلادي ثبت شده است.

همچنين طبق اين گزارش، تقريباً سه چهارم اين مرگها در مردان بوده است.

در همين حال، «تدروس آدهانوم قبريسوس»، دبيرکل سازمان جهاني بهداشت گفت: مصرف مواد به شدت به سلامت افراد آسيب ميرساند، خطر ابتلا به بيماريهاي مزمن و بيماريهاي رواني را افزايش ميدهد و به طرز غمانگيزي منجر به ميليونها مرگ قابل پيشگيري در سال ميشود.

همچنين وي خاطرنشان کرد از سال 2010 ميلادي تا حدي کاهش مصرف الکل و آسيب هاي مرتبط با آن در سراسر جهان وجود داشته است.

او ادامه داد: اما بار و فشار سلامتي و اجتماعي ناشي از مصرف الکل به طور غيرقابل قبولي بالاست و جوانان نيز تحت تاثير قرار گرفتهاند.

سازمان جهاني بهداشت گفت بيشترين نسبت مرگ و مير ناشي از مصرف الکل در سال 2019 (13 درصد) در بين افراد 20 تا 39 ساله بوده است.

نوشيدن مشروبات الکلي با تعدادي از بيماري ها از جمله سيروز کبدي و برخي سرطان ها مرتبط است.

همچنين در گزارشي که اخيرا منتشر شده، آمده است که الکل يکي از عوامل مرگهاي زودرس در اروپا است.

سازمان جهاني بهداشت در عين حال تخمين ميزند که در اروپا دخانيات عامل بيش از يک ميليون مرگ در سال است که 10 درصد از کل مرگ و ميرها در اين قاره را تشکيل ميدهد. اين در حالي است که نوشيدن الکل باعث بيش از 400 هزار مرگ در سال در کشورهاي اين منطقه ميشود.

سازمان جهاني بهداشت از دولتهاي اروپايي ميخواهد تا مقررات سختگيرانهتري را در مورد نحوه بازاريابي محصولات مضر براي سلامت اعمال کنند. همچنين خواسته شده است تا اقدامات انحصاري و لابيگري را محدود کنند و اطمينان حاصل کنند که توافقهاي تجاري و قوانين اقتصادي در وهله اول سلامت عمومي را در نظر بگيرند.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.