اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح:

آماده تجهيز و همکاري با نيروهاي مسلح «مالي» هستيم

وزير دفاع مالي در ديدار با امير آشتياني گفت: ملت و دولت مالي تلاش دارند که خود حاکميت و امنيت کشورشان را بر عهده بگيرند و جمهوري اسلامي ايران الگوي مناسب براي ملت ما است.

آماده تجهيز و همکاري با نيروهاي مسلح «مالي» هستيم

امير محمدرضا آشتياني وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در ديدار وزير دفاع جمهوري مالي با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي، همواره توسعه روابط با کشورهاي آفريقايي را دنبال نموده است گفت: همکاري با کشورهاي مسلمان و مستقل همچون کشور مالي که از نقش قابل توجهي در تحولات منطقه غرب آفريقا برخوردار است از اولويتهاي سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران بهشمار ميرود.

وي افزود: وزارت دفاع جمهوري اسلامي ايران نيز در راستاي همين سياست اصولي، در برقراري تعامل با کشورهاي مستقلي همچون مالي، تلاش و اهتمام جدي دارد.

امير آشتياني با تقدير از مواضع دولت مالي در حمايت از فلسطين و مردم مظلوم آن، پايداري اين کشور در حفاظت از آرمان قدس شريف را به عنوان الگويي درخشان از حق طلبي و دفاع از مظلوم برشمرد.

وزير دفاع با اشاره به برگزاري نخستين کميسيون مشترک همکاريهاي اقتصادي ميان دو کشور در سال گذشته گفت: خوشبختانه اخيراً تحولات خوبي در همکاريهاي بين دو کشور رخ داده است و حضور جنابعالي و هيات همراه در تهران، نشان دهنده اراده مقامات کشور مالي، براي توسعه روابط و همکاريهاي في مابين ميباشد.

وي با بيان اينکه راهبرد حضور برخي کشورهاي غربي در آفريقا؛ تعقيب اهداف استعماري، کسب منفعت و ايجاد تنش و بي ثباتي است، افزود: گرچه به ظاهر سياست اعلامي و رياکارانه اين کشورها، گسترش امنيت است؛ اما تاريخ نشان داده که آن ها به منظور توجيه و مشروعيتبخشي به حضور خود در منطقه و مداخله در امور داخلي کشورهاي مستقلي مانند مالي، به توسعه و گسترش تروريسمِ تحت مديريت خود دامن ميزنند.

امير آشتياني با اشاره به مداخلات نيروهاي فرامنطقه اي و گسترش فزاينده ي گروه هاي تروريستي در منطقه ساحل و غرب آفريقا گفت: اقدامات جريانِ انقلابي در غرب آفريقا به منظور دستيابي به استقلال و خروج از سلطه، تصميمي مهم است و جمهوري اسلامي ايران به تصميم دولت و ملت مالي مبني بر تنوع بخشيدن به شرکاي بين المللي خود احترام ميگذارد و آن را نشانه درکِ صحيح از تحولات بينالمللي ميداند.

وزير دفاع با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران آمادگي انتقال توانمنديها و امکانات در حوزه تجهيزاتِ و همچنين آموزش و تجربيات براي مقابله با تروريسم را دارد، گفت: جمهوري اسلامي ايران در مسير تقويت بنيه دفاعي کشور مالي در برابر تهديدات گروههاي ترويستي از هيچ تلاشي فروگذار نخواهد کرد.

در ادامه اين ديدار، ساديو کامارا وزير دفاع مالي در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از سفر به جمهوري اسلامي ايران هدف سفرخود را گسترش و تحکيم روابط ميان دوکشور عنوان کرد و افزود: ملت و دولت مالي تلاش دارند که خود حاکميت و امنيت کشورشان را بر عهده بگيرند و جمهوري اسلامي ايران الگوي مناسب براي ملت ما است.

وي با اشاره به تجربيات جمهوري اسلامي ايران در خصوص مبارزه با تروريسم و هم چنين بسيج مردمي و مشارکت دادن مردم در تامين امنيت خودشان، خواستار بهره مندي از تجربيات شد.

ساديو کامارا در اين ديدار با انتقاد از استعمار غرب و همچنين مديريت امنيت توسط برخي کشورهاي غربي در آفريقا، آن را نه تنها نا امن کننده و ويران کننده بلکه ناکارآمد دانست و افزود: ملت و دولت مالي تصميم گرفته اند حاکميت و مسئوليت امنيت خود را بر عهده گرفته و خودشان سرنوشت شان را تعيين نمايند در اين مسير تجربيات و حمايت هاي جمهوري اسلامي بسيار ارزشمند است.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.