اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

آلمان کارخانه توليد تسليحات در اوکراين مي‌سازد

شرکت تسليحاتي بزرگ راين متال آلمان مستقر در دوسلدورف به منظور توليد مهمات توپخانه‌اي براي سيستم‌هاي تسليحاتي غربي ارائه شده به اوکراين يک کارخانه مهمات سازي در اين کشور ايجاد مي‌کند.

آلمان کارخانه توليد تسليحات در اوکراين مي‌سازد

به گزارش روزنامه «فرانکفورتر آلگماينه سايتونگ»، يک کارخانه جديد از طرف شرکت تسليحاتي راين متال مستقر در دوسلدورف آلمان قرار است ظرف 24 ماه در اوکراين ساخته شود. هدف اصلي آن توليد مهمات توپخانه اي براي سيستم هاي تسليحاتي غربي است.

به اين ترتيب کارخانه تسليحات راين متال آلمان در حال ساخت يک کارخانه مهمات سازي در اوکراين است. اين شرکت تسليحاتي روز چهارشنبه در دوسلدورف اعلام کرد که دولت اوکراين سفارش مربوطه را صادر کرده است. بر اين اساس اين پروژه قبلاً در ماه فوريه اعلام شده بود و اکنون مرحله بعدي آن دنبال مي شود. حجم سفارش در محدوده حدود سه رقمي ميليون يورو است و ماشينها و ساير سيستمها به زودي تحويل داده ميشوند.

توليد مهمات قرار است ظرف 24 ماه در اين کارخانه آغاز شود و هر سال تعداد 6 رقمي مهمات توپخانه توليد مي شود. تمرکز روي توليد کاليبر 155 ميلي متري است که توسط کشورهاي غربي استفاده مي شود، اما توليد انواع ديگر مهمات نيز برنامه ريزي شده است.

اين کارخانه توسط سرمايه گذاري مشترکي اداره خواهد شد که راين متال مي خواهد با يک شرکت دولتي اوکرايني تأسيس کند - اين شرکت به زودي تأسيس خواهد شد. آرمين پاپرگر، رئيس راين متال، در اين باره گفت: ما در حال عملي کردن سخنان خود و ايجاد يک مرکز صلاحيت اوکرايني براي مهمات با شريک خود هستيم.

اين بزرگترين توليد کننده تسليحات آلماني يکي از مهمترين تامين کنندگان کالاهاي نظامي به اوکراين است. اين شرکت مستقر در دوسلدورف، با بزرگترين کارخانه خود در Unterlüß نيدرزاکسن، قبلا تانک، دفاع ضد هوايي، مهمات و ساير تجهيزات را به اين کشور تحويل داده است. با ساخت اين کارخانه مهمات جديد در محل، راين متال همچنين در دراز مدت تجارت خود در اوکراين را تقويت مي کند. راين متال همچنين از طريق سرمايه گذاري مشترک با يک شريک اوکرايني، يک کارخانه تانک در غرب اوکراين را اداره مي کند.

آلمان يکي از برگترين حاميان تسليحاتي اوکراين است.

ائتلاف نظامي ناتو هم بهمنظور هماهنگي براي تحويل تسليحات و فعاليتهاي آموزشي براي نيروهاي مسلح اوکراين اخيرا اعلام کرده که مقري را در ويسبادن آلمان ايجاد ميکند.

اين پروژه ناتو همچنين بهعنوان يک اقدام احتياطي در صورت بازگشت احتمالي دونالد ترامپ به رياستجمهوري ايالات متحده آمريکا از ژانويه 2025 تلقي ميشود. اظهارات اين نامزد جمهوريخواه آمريکا در گذشته ترديدهايي را در مورد اينکه آيا ايالات متحده به حمايت از جنگ روسيه عليه اوکراين ادامه خواهد داد يا خير ايجاد کرده بود. اين ائتلاف نظامي غربي نگران است که تغيير سياسي در واشنگتن بر هماهنگي تحويل تسليحات و فعاليتهاي آموزشي براي نيروهاي مسلح اوکراين نيز تأثير بگذارد.

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان نيز روز گذشته در سخنني به اوکراين قول داد که به حمايت از آن در برابر حمله روسيه ادامه خواهد داد. شولتز گفت: ما بايد از اوکراين به طور بسيار جامع حمايت کنيم. ما اين کار را بهعنوان افرادي انجام ميدهيم که بيشترين کمک را به اوکراين در زمينه تسليحات در اروپا انجام داده اند.

صدراعظم همچنين گفت که کمک نظامي آلمان به اوکراين به زودي از طريق دفاتر ناتو در شهر ويسبادن آلمان تسهيل خواهد شد.

شولتز با اين حال مدعي شد که برلين از طرحهاي صلح با مشارکت روسيه حمايت ميکند و تاکيد کرد که آلمان هيچ برنامهاي براي رويارويي مستقيم با اين قدرت جهاني اوراسيا ندارد.

وي همچنين گفت: من سربازي به اوکراين نمي فرستم. من هواپيماها و موشک هاي روسي را با استفاده از خلبانان آلماني و جنگنده هاي آلماني ساقط نمي کنم. نه، ما اين کار را نمي کنيم و اجازه نمي دهيم سلاح هاي ما به عمق خاک روسيه برود.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.