اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

آلمان 75 هزار سرباز جديد نياز دارد

وزارت دفاع آلمان معتقد است اين کشور براي تحقق تعهدات خود به ناتو در درگيري احتمالي ميان روسيه و اعضاي اين ائتلاف نظامي، به دست‌کم 75 هزار نيروي جديد نياز دارد.

آلمان 75 هزار سرباز جديد نياز دارد

رسانه آلماني «اشپيگل» گزارش داد تلاش براي جذب 75 هزار سرباز جديد ممکن است مشکلاتي را براي دولت آلمان ايجاد کند، دولتي که همين حالا هم در تأمين بودجه لازم براي افزايش هزينههاي نظامي با مشکلاتي دستوپنجه نرم ميکند. از سوي ديگر، لزوم جذب اين تعداد نيروي اضافه، دولت را به فکر اجباري کردن خدمت سربازي انداخته است.

رهبران ناتو در سال ميلادي گذشته برنامههاي دفاعي عظيمي تصويب کردند و در آن نحوه عملکرد خود در مقابل حمله احتمالي روسيه را طرحريزي کردند. اين يک گام بزرگ بود، زيرا کشورهاي ناتو که در دهههاي اخير درگير جنگهاي دور از خانه در افغانستان و عراق بودند، روسيه پسا شوروي را تهديدي براي خود ندانسته و نيازي به دفاع در برابر آن نميديدند.

اشپيگل با استناد به يک سند نظامي آلمان گزارش داد بر اساس اين طرح ناتو، آلمان براي پر کردن سپاه، لشکرها و تيپهاي نظامي بايد 75 هزار سرباز تأمين کند.

اين در حالي است که ارتش آلمان در حال حاضر حدود 180 هزار سرباز و 80 هزار کارمند غيرنظامي دارد و تلاش براي جذب 75 سرباز جديد، هزينههاي نظامي را به يکي از موارد بحث ائتلاف حاکم اين کشور براي تنظيم بودجه سال آينده بدل کرده است.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.