اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

آزمايش موفقيت آميز موشک چند کلاهکي در کره‌شمالي

رسانه دولتي کره‌شمالي گزارش داد که اداره موشکي کره‌شمالي آزمايش جداسازي و کنترل هدايت کلاهک‌هاي متحرک مجزا را در 26 ژوئن «با موفقيت» انجام داده است. اين در حاليست که سئول از شکست پرتاب موشکي پيونگ‌يانگ خبر داده بود.

آزمايش موفقيت آميز موشک چند کلاهکي در کره‌شمالي

اين آژانس گزارش داد که اين آزمايش شامل موتور مرحله اول يک موشک بالستيک سوخت جامد ميانبرد در شعاع 170 تا 200 کيلومتري بود که «براي اطمينان از حداکثر ايمني و اندازهگيري ويژگيهاي پروازي کلاهکهاي متحرک انفرادي مطلوب است.»

به گزارش کيسياناي، کلاهکهاي جدا شده به درستي به سمت سه هدف هدايت شدند و کارايي يک طعمه جدا شده از موشک هم توسط رادار هوايي تأييد شد. در اين گزارش آمده است که تازهترين آزمايش موشکي با هدف ايمنسازي قابليت هدفگيري مستقل چندگانه (MIRV) توسط کرهشمالي انجام شده است.

کرهشمالي چهارشنبه يک موشک بالستيک نامشخص به سمت درياي ژاپن پرتاب کرد. خبرگزاري يونهاپ کرهجنوبي به نقل از يک منبع نظامي اعلام کرد به نظر ميرسد پيونگيانگ يک موشک مافوق صوت را آزمايش کرده است، اما اين آزمايش با شکست مواجه شده است زيرا موشک فقط حدود 250 کيلومتر پرواز کرد.

شبکه تلويزيون ژاپني اناچکي هم به نقل از يک منبع دولتي گزارش داد که به نظر ميرسد موشک کرهشمالي خارج از منطقه اقتصادي انحصاري ژاپن فرود آمده است. وزارت خارجه ژاپن و کرهجنوبي و وزارت خارجه آمريکا پرتاب موشکي جديد کرهشمالي را محکوم کردند.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.