اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

حماس:

ايران تلاش ديپلماتيک بزرگي براي آتش بس غزه انجام داد

نماينده جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) در لبنان درباره برقراري آتش بس در غزه گفت: جمهوري اسلامي ايران از همان روز اول اعلام کرد که بي طرف نخواهد بود و تلاش ديپلماتيک بزرگي انجام داد و نقش اين کشور حمايت از فلسطين است.

ايران تلاش ديپلماتيک بزرگي براي آتش بس غزه انجام داد

«احمد عبدالهادي» در گفت و گو با برنامه «روز شما بخير» شبکه «ال بي سي» لبنان در پاسخ به سوالي درباره نقش آفريني طرف هاي بين المللي براري برقراري آتش بس غزه اظهار داشت: آتشبس و مذاکرات از طريق واسطههايي از مصر، قطر و آمريکا انجام شد و جمهوري اسلامي ايران هم پيگير اين مسائل و از آن مطلع بود و از همان روز اول اعلام کرد که بي طرف نخواهد بود و تلاش ديپلماسي بزرگي انجام داد و نقش ايران حمايت از فلسطين است.

 وي تاکيد کرد: اگر دشمن بخواهد آتش بس را تمديد کند، ما هم ميخواهيم تا رنج مردم ما کم شود اما اگر دشمن بخواهد جنگ را از سر بگيرد، ما هم آمادهايم و خسارات سنگيني به او تحميل خواهيم کرد.

 نماينده جنبش حماس در لبنان افزود: دشمن صهيونيستي از ابتداي حملات خود شعارهايي از جمله درهم شکستن و از بين بردن حماس را سر داده و امروز به طور غيرمستقيم در حال مذاکره با اين جنبش مقاوم فلسطيني براي آتش بس است که در آن غيرنظاميان صهيونيست در ازاي اسراي فلسطيني اعم از کودکان و زنان آزاد خواهند شد.

احمد عبدالهادي اظهار داشت: اين شعارها به هيچ وجه مبتني بر واقعيت ميداني نيست زيرا واقعيت هاي ميداني بيانگر خسارات مختلف وارده به دشمن صهيونيستي است.

وي درباره احتمال تمديد آتش بس گفت: در ابتدا آتش بس 4 روزه است و همه کساني که پيگير ترتيب آن هستند از جمله ميانجيگران و طرف آمريکايي، تاکيد کرده اند که ممکن است تمديد شود

نماينده حماس در لبنان با بيان اينکه «قرار شد در ازاي 150 اسير فلسطيني 50 اسير از غيرنظاميان صهيونيست آزاد شوند و اين تعداد ممکن است افزايش يابد»، افزود: گويا کسي که آتشبس را ترتيب داده ميخواهد آن را تمديد کند به طوري که در طول تبلور اين تمديد، چشماندازي از چگونگي پايان دادن به اين جنگ مصور شود.

وي اظهار داشت: حماس و مقاومت فلسطين، زماني که نبرد طوفان الاقصي را انجام دادند، صهيونيستها را به اسارت گرفتند اما به نظر ميرسيد که در شهرکهاي صهيونيستي که مقاومت عمليات انجام داد، در کنار صهيونيست ها، تعدادي اتباع خارجي نيز از مليتهاي تايلندي، آمريکايي، فرانسوي و ساير مليتها بودند. در ابتداي تجاوز رژيم صهيونيستي به غزه، دو نفر از آن اتباع خارجي آزاد شدند و همانطور که گردان هاي عزالدين القسام اعلام کرد همه آزاد خواهند شد و ما فقط اسراي صهيونيست را در نظر داريم و نه خارجي ها را (فقط اسراي صهيونيست در اسارت باقي خواهند ماند).

 وي اضافه کرد: آزادي همه اسراي فلسطيني در زندانهاي رژيم صهيونيستي به خودي خود يک معامله است زيرا اسيران ما در زندانهاي رژيم صهيونيستي با اسيران جنگي با نظاميان و افسران صهيونيست که نزد مقاومت فلسطين هستند، مبادله ميشوند.

نماينده جنبش حماس در لبنان ادامه داد: تصميم از سوي جنبش حماس در اين معامله مستقل بعد از جنگ مطرح خواهد شد، اما اگر دشمن صهيونيستي آماده باشد در ازاي آزادي نظاميان و افسران اسير شده خود، اسيران فلسطيني را آزاد کند، ما مخالفتي نداريم و آنوقت اين معامله جدا از اسيران غير نظامي مورد مذاکره قرار ميگيرد.

 وي افزود: نبرد تاکنون ثابت کرده است که مقاومت، حماس و گردان هاي عزالدين القسام خسارات سنگيني به دشمن صهيونيستي وارد کردهاند و هرگز نتوانست دستاوردي به دست آورد.

 عبدالهادي اضافه کرد: ايستادگي مردم ما به رغم آنکه دشمن صهيونيستي قتل عام عليه او انجام داد باعث شد تا دشمن با شرايط مقاومت فلسطين عمل و با آتش بس موافقت کند.

وي بيان کرد: نبرد «طوفان الاقصي» براي اين بود که به تمام جهان بگوييم که فلسطينيها حقوق خود را مطالبه ميکنند و تمام تلاشهاي مجامع بينالمللي از طريق توافقنامههاي صلح و شهرکسازي، حق فلسطين را ناديده ميگيرد و اساس آن پايان دادن به مسئله فلسطين بود. عمليات «طوفان الاقصي» مساله فلسطين را روي ميز جهان گذاشت و گفت که بايد به فلسطيني ها حق بدهيد و صحبت از ايجاد کشور بدون سلاح، زود است و گفت وگو درباره آن پس از پايان نبرد انجام مي شود و بسياري از طرفهاي بينالمللي و منطقهاي و فلسطينيها براي احقاق حقوق خود، چه با تشکيل کشور مطابق با مرزهاي سال 1967 و چه غير از اين، در اين گفتگوها شرکت خواهند کرد.

 عبدالهادي بيان کرد که حزبالله در حمايت و همبستگي با غزه عمليات خود را از لبنان انجام داد و اگر تجاوز به غزه متوقف شود، حزبالله نيز حملات خود را متوقف خواهد کرد و تصميم در اين مورد با رهبران حزبالله لبنان است.

 مقاومت فلسطين، در پاسخ به بيش از هفت دهه اشغالگري و تجاوز رژيم صهيونيستي عليه مردم غزه و ديگر مناطق سرزمين هاي اشغالي، در هفتم اکتبر (15 مهر) گذشته عمليات طوفان الاقصي را عليه اين رژيم آغاز کرد. رژيم صهيونيستي مطابق معمول با قتل عام غيرنظاميان و بمباران مناطق مسکوني به عمليات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. اين رژيم در نهايت، شکست در عمليات خود براي آزادسازي اسرايش را پذيرفت و تسليم مقاومت شد.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.