اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

وزير ورزش و جوانان:

اولويت ما ساخت ورزشگاه 110 هزار نفري است

وزير ورزش و جوانان از تهيه گزارش براي اخذ مصوبه دولت وفاق ملي براي آغاز به کار پروژه احداث ورزشگاه جديد پايتخت خبر داد.

اولويت ما ساخت ورزشگاه 110 هزار نفري است

به گزارش وزارت ورزش و جوانان، احمد دنيامالي پس از بازديد از مجموعه ورزشي تختي صورت گرفت، در گفتوگويي اظهار کرد: در نظر داريم با کارهايي که انجام شده و ميشود و تاييد ناظران، چند بازي در اين مجموعه ورزشي برگزار شود. 14 مهر پرسپوليس با چادرملو بازي دارد و يک آبان هم استقلال در ليگ نخبگان آسيا بازي خواهد داشت که سازمان ليگ براي برگزاري اين دو بازي در اين ورزشگاه در صورت تاييد ناظران در حال برنامهريزي است.

وي افزود: با تلاشي که انجام شده، کارهاي خوبي صورت گرفته اما هنوز ورزشگاه کامل نشده است و دوستان دارند زحمت ميکشند تا ورزشگاه را کامل کنند. تلاش ما اين است که ورزشگاههايي که براي ليگ برتر، ليگ يک و بازيهاي ملي داريم را آماده کنيم و در ادامه با باشگاهها وارد مذاکره شويم و نگهداري و امور مربوط به آن را به باشگاهها واگذار کنيم.

او تاکيد کرد: اين به آن معنا نيست که وقتي ما ورزشگاهها را به باشگاهها واگذار کرديم، ديگر مسئوليتي نداشته باشيم. در هر صورت وزارت ورزش و جوانان در اين زمينه مسئوليت دارد و اميدوارم تحت نظارت وزارتخانه اين واگذاري صورت گيرد. ورزشگاه تختي هم ظرفيت خوبي دارد و 30 هزار تماشاگر ميتواند در اين ورزشگاه حضور پيدا کند. در بازديدي که داشتيم، در آينده از ظرفيت اين ورزشگاه بيشتر استفاده خواهيم کرد.

دنيامالي در خصوص امکانات و دسترسيهايي که براي ورزشگاه تختي در نظر گرفته شده است، گفت: سه ورودي براي بانوان و تيم مهمان و تماشاگران ميزبان پيشبيني شده است و پارکينگ اين مجموعه ظرفيت پارک پنج هزار خودرو را داراست که سعي خواهد شد اين ظرفيت توسعه پيدا کند. تمام تلاش اين است تا در بحث ورود و خروج از ورزشگاه دسترسيهاي خوبي وجود داشته باشد تا تماشاگران راحتتر باشند. در مسائل ايمني هم نکات لازم را مدنظر داريم و همچنين قرار است نور ورزشگاه به 2 هزار لوکس برسد.

او در خصوص داربي 104 و شرايط ورزشگاه امام خميني اراک که ميزبان اين بازي است و در پاسخ به اين سوال که آيا امکان برگزاري داربي در ورزشگاه تختي وجود ندارد، گفت: زماني که براي اين بازي تصميم گرفته شد، اين وضعيت در تختي به وجود نيامده بود. الان بازي بعدي پرسپوليس در ليگ نخبگان آسيا در ورزشگاه شهرقدس برگزار ميشود اما در آينده شرايطي ايجاد خواهد شد که ورزشگاههايي که ظرفيت بيشتري دارند، بهتر مورد استفاده قرار گيرند. اگر دست سازمان ليگ فوتبال بازتر باشد، ميتواند برنامهريزي بهتري کند تا تماشاگران بيشتري در بازيها حضور داشته باشند. فوتبال بدون تماشاگر معنايي ندارد و ما بايد جذابيت را براي تماشاگران بالا ببريم و هر کاري که ميتوانيم، انجام دهيم که استانداردهاي استاديومهاي ما ارتقا پيدا کند که تماشاگران از بازي فوتبال لذت ببرند.

وزير ورزش و جوانان در پاسخ به سوالي درباره وضعيت استاديوم آزادي گفت: در ورزشگاه آزادي شبانهروز کارها در حال انجام است. اين هفته بنده يک بازديد ديگري از اين ورزشگاه خواهم داشت. در بخش غربي استانداردهاي مورد نظر AFC تا پايان پاييز انجام خواهد شد. برخي دوستان در صدا و سيما ميگويند که بازسازي بخش ديگر ورزشگاه آزادي با برگزاري بازيها متوقف خواهد شد اما اينطور نيست. اين قابليت وجود خواهد داشت که وقتي بازيها برگزار ميشود، بازسازي سازهاي بدون اينکه در استانداردها خدشهاي وارد شود، انجام گيرد. اصل کار ما، بخش غربي ورزشگاه است که تا پايان پاييز انجام خواهد شد.

دنيامالي همچنين با اشاره به پروژه ساخت مجموعه ورزشي بزرگ تهران اظهار کرد: براي ورزشگاه جديد 110 هزار نفري هم پيگير هستيم و اين يک مجموعه و کار خيلي بزرگي است و به زودي مصوبه آن را از دولت خواهيم گرفت تا در مجموعه شهر آفتاب و اراضي محدوده مرقد حضرت امام (ره) آن را به اجرا برسانيم.

وي در پايان در پاسخ به اين سوال که شايعه شده بود اين مجموعه متوقف شده است، اظهار کرد: اين شايعه درست نيست و اين مصوبه دولت شهيد رئيسي است و موظف هستيم که اين موضوع را در جلسه هيات دولت بياوريم. در حال تهيه گزارشي از اين مجموعه هستم تا مصوبه آن را در دولت وفاق ملي اخذ کنيم و پس از اخذ مصوبه بهزودي احداث فاز يک اين مجموعه را آغاز خواهيم کرد. اين مجموعه ورزشي را در 3 فاز تعريف کرديم که اولويت ما ورزشگاه است.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.