اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

امضاي توافق نظامي ميان فيليپين و ژاپن

فيليپين و ژاپن يک بسته دفاعي کليدي را امضا کردند که شامل استقرار نيروهاي ژاپني براي انجام رزمايش‌هاي مشترک در فيليپين مي‌شود.

امضاي توافق نظامي ميان فيليپين و ژاپن

اين بسته دفاعي مشترک بين فيليپين و ژاپن به نام «توافقنامه دسترسي متقابل» همچنين به نيروهاي فيليپيني اجازه ميدهد تا براي رزمايشهاي مشترک وارد خاک ژاپن شوند.

به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، اين بسته دفاعي بين «گيلبرتو تئودورو» وزير دفاع فيليپين و «يوکو کاميکاوا» وزير امور خارجه ژاپن در مانيل امضا شد.

اين بسته پس از تاييديه توسط پارلمانهاي دو کشور اجرايي خواهد شد.

وزير امور خارجه ژاپن نيز امضاي اين توافق دفاعي را «دستاوردي بزرگ» خواند که به تقويت بيشتر همکاري بين مانيل و توکيو منجر خواهد شد.

وي افزود: «نظم بينالمللي آزاد و باز مبتني بر حاکميت قانون اساس صلح و رفاه منطقه است. ما ميخواهيم از نزديک با کشور شما براي حفظ و تقويت آن همکاري کنيم.»

پيمان دفاعي با فيليپين اولين پيماني است که ژاپن در آسيا منعقد کرده است. ژاپن در سال 2022 با استراليا و در سال 2023 با انگليس قراردادهاي مشابهي امضا کرد.

در زمان نخست وزيري فوميو کيشيدا، توکيو اقداماتي را براي تقويت امنيت و قدرت آتش دفاعي خود انجام داده که شامل قابليت حمله متقابل ميشود که از اصل پس از جنگ ژاپن مبني بر تمرکز تنها بر دفاع از خود، در بحبوحه تهديدات کره شمالي و اقدامات نظامي فزاينده چين، خارج ميشود.

ژاپن همچنين هزينههاي دفاعي خود را در يک دوره پنج ساله تا سال 2027 دو برابر ميکند تا بتواند قدرت نظامي خود را تقويت و کشور را به سومين هزينه کننده بزرگ نظامي جهان پس از ايالات متحده و چين تبديل کند.

بسياري از همسايگان آسيايي ژاپن از جمله فيليپين تا زمان شکست ژاپن در جنگ جهاني دوم، تحت تجاوز ژاپن قرار داشتند و تلاشهاي توکيو براي تقويت نقش نظامي و هزينههاي خود ميتواند موضوعي حساس باشد. با اين حال، ژاپن و فيليپين به طور پيوسته روابط دفاعي و امنيتي را عميقتر کردهاند.

اقدامات کيشيدا با تلاش فرديناند مارکوس جونيور، رئيس جمهور فيليپين براي ايجاد ائتلافهاي امنيتي به منظور تقويت توانايي محدود ارتش فيليپين براي دفاع از منافع سرزميني مانيل در درياي چين جنوبي همراه است.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.