اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

افزايش 12 درصدي اهداي خون

طي دو ماهه اول سال 1403 شاخص اهداي خون کشور بيش از 12 درصد رشد داشت و در کل کشور بيش از 435 هزار واحد خون اهدا شد.

افزايش 12 درصدي اهداي خون

 سخنگوي سازمان انتقال خون با اعلام اين مطلب افزود: طي دوماه گذشته استان تهران با بيش از 17 درصد بيشترين مشارکت را در تامين خون کشور داشته است و پايتخت نشينان بيش از 74 هزار و 600 واحد خون اهدا کرده اند. پس از آن استان خراسان رضوي و استان فارس با نزديک به 7 درصد بيشترين سهم را در تامين خون کشور عهده دار شدند.

حاجي بيگي افزود: طي مدت ياد شده استان کهگيلويه و بويراحمد با رشد نزديک به 52 درصدي بيشترين افزايش را در آمار اهداي خون به خود اختصاص داد و استان سيستان و بلوچستان با بيش از 32 درصد رشد و استان مرکزي با بيش از 28 درصد رشد اهداي خون در رتبههاي دوم و سوم ايستادند.

وي افزود: طي دو ماه گذشته شاخص اهداي مستمر در کشور بيش از 55 درصد بود که استان سمنان با بيش از 66 درصد در اين شاخص از ساير استانها پيشي گرفت.

همچنين استانهاي يزد با بيش از 65 درصد و قم با نزديک به 65 درصد رتبههاي بعدي را به دست آوردند.

وي تاکيد کرد: در دو ماه اول سال تعداد 19 هزار و 28 واحد خون توسط بانوان کشور به بيماران اهدا شد و اين آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيش از 16 درصد افزايش داشته است.

سخنگوي سازمان انتقال خون افزود: ميزان اهداي خون بانوان در استان کهگيلويه و بوير احمد طي اين مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 127 درصد رشد داشته و آمار اهداي بانوان در اين استان از 101 واحد در دوماهه سال 1402 به 229 واحد در دوماهه سال جاري رسيده است.

همچنين استان يزد با رشد نزديک به 97 درصد در اين شاخص توانست 431 واحد اهداي خون را به ثبت رساند و پس از آن استان کرمانشاه با بيش از 86 درصد افزايش آمار اهداي خون بانوان طي دو ماه گذشته 740 بانوي اهدا کننده داشت. حاجي بيگي خاطر نشان کرد: هنوز براي رسيدن به شاخصي که در خور بانوان کشورمان باشد، فاصله زيادي داريم، ولي افزايش اين شاخص نشان ميدهد که تلاشها و فرهنگسازيهايي که انجام شده مسير را به درستي طي ميکند و اميدواريم در آينده نزديک شاهد نقش آفريني بيشتر بانوان در عرصه اهداي خون باشيم.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.