اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

اعمال تحريم‌هاي جديد از سوي آمريکا عليه حزب‌الله لبنان

وزارت خزانه داري آمريکا، تعدادي از شهروندان لبناني را با ادعاي تامين مالي فعاليت‌هاي حزب‌الله به ليست تحريم‌هاي خود اضافه کرد.

اعمال تحريم‌هاي جديد از سوي آمريکا عليه حزب‌الله لبنان

براساس اين گزارش، تحريمهايي از سوي وزارت خزانه داري آمريکا عليه يک شبکه خانوادگي هفت نفره و شرکتهاي تجاري در لبنان و آمريکاي جنوبي که متهم به تامين مالي حزبالله هستند، وضع شد.

اين تحريمها، يک مرد لبناني که گفته ميشود در يک حمله مرگبار در آرژانتين در دهه 90 ميلادي دست داشته را هم شامل ميشود. واشنگتن مدعي است که «عامر محمد عقيل رضا» در حمله به مرکز يهوديان در آرژانتين در سال 1994 دست داشته است. در اين حادثه 85 نفر کشته و صدها نفر ديگر نيز مجروح شدند.

آمريکا ادعا کرد که در تحريمهاي جديد خود افراد و نهادهايي را هدف قرار داده که ضمن شبکهاي هستند که پوششي براي حضور حزبالله در کشورهاي آمريکا لاتين هستند.

برايان نلسون، معاون وزير خزانهداري آمريکا در امور تروريسم و اطلاعات مالي در بيانيهاي گفت: اقدام امروز بر تعهد آمريکا براي تعقيب عوامل و سرمايه گذاران حزبالله بدون توجه به مکان آنها، تاکيد ميکند.

گروه حزب الله لبنان در فهرست سازمان هاي «تروريستي» وزارت خارجه آمريکا قرار دارد. اين وزارت خانه در سال 2019 ميلادي، جايزه اي 10 ميليون دلاري براي فرد يا افرادي تعيين کرد که بتوانند اطلاعات ارزشمندي براي ايجاد اخلال در ساز و کار مالي گروه حزب الله لبنان ارائه کنند.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.