اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

امام جمعه تبريز:

اعتماد مردم به جامعه پزشکي نبايد خدشه دار شود

امام جمعه تبريز با تاکيد بر اينکه اعتماد مردم به جامعه پزشکي نبايد خدشه دار شود، گفت: مردم ما به پزشک به عنوان فردي محترم نگاه مي‌کنند، از وزارت بهداشت خواهشمنديم اجازه ندهند تا برخي رفتارهاي نامناسب موجب تضعيف اين علاقه‌ و احترام مردم نسبت به گروه پزشکي شود.

اعتماد مردم به جامعه پزشکي نبايد خدشه دار شود

حجتالاسلام والمسلمين احمد مطهري در خطبههاي اين هفتهي نماز جمعه تبريز، اظهار کرد: در ايران اول شهريور ماه به مناسبت بزرگداشت ابن سينا، حکيم و پزشک سرآمد، روز پزشک ناميده شده است، جمهوري اسلامي ايران و اين انقلاب خدمات شاياني در اين حوزه به مردم ارائه کرده است، چقدر نادان هستند کساني که زحمات و تلاش دولتهاي مختلف در بحث بهداشت و درمان را کتمان ميکنند.

وي ادامه داد: قبل از انقلاب 14 هزار و 700 پزشک عمومي که نصف آنها خارجي بودند در ايران مشغول به کار بودند که اين رقم امروز به 140 هزار پزشک عمومي رسيده و همچنين قبل از انقلاب تنها هفت هزار پزشک متخصص در کشور وجود داشت که امروز 70 هزار پزشک متخصص ايراني در حال ارائهي خدمت به مردم هستند.

 امام جمعه تبريز اظهار کرد: پس از انقلاب سرمايهگذاري در بحث بهداشت و درمان 100 برابر شده و اميد به زندگي از 50 سال به 75 سال رسيده است.

وي افزود: امروز پيچيدهترين عملهاي جراحي داخل کشور توسط پزشکان مجرب ايراني انجام ميگيرد، امروز بيش از 90 درصد داروهاي درماني در کشور توليد ميشود در حالي که قبل از انقلاب در تمامي اين موارد وابسته به کشورهاي خارجي بوديم.

وي با اشاره به روز بازگشت آزادگان سرفراز به کشور، ادامه داد: بزرگواراني که هم در جبهههاي حق و هم در زندانهاي دشمن مردانه ايستاده و به عالم نشان دادند که سربازان امام خميني(ره) هيچ ترسي از دشمن نداشته و براي تدوام اين نظام از جان خود مايه ميگذارند.

وي افزود: 28 خرداد روز کودتاي ننگين آمريکا بر عليه ايران بود آن روز آمريکا نشان داد که تمامي قوانين بين المللي و حقوق آنها ابزار مستکبرين است که هر وقت بخواهند از آن حمايت کرده و هر وقت به نفع آنها نباشد زيرپاي ميگذراند.

مطهري اصل عنوان کرد: آمريکا نه تنها نتوانست عليه ايران اقدامي انجام دهد بلکه اين ايران بود که توانست پاي آمريکا را از خاک کشورهاي مسلمان قطع کند.

وي با اشاره به روز مسجد خاطرنشان کرد: 31 مرداد سال 1348 مسجدالاقصي که قبله اول مسلمين جهان است توسط صهيونيست ها به آتش کشيده شد و پس از آن اتفاق هر سال اين روز با عنوان روز مسجد در سطح جهان اسلامي گرامي ميداريم.

امام جمعه تبريز اظهار کرد: ما از سران کشورهاي اسلامي نااميديم که با وجود ديدن اين همه ظلم بازهم ايران را به صبر و ملايمت دعوت ميکنند در حالي که اين رژيم کودک کش پاسخي جز سرنيزه، موشک و حمله را درک نميکنند.

وي با اشاره به روز صنعت دفاعي خاطرنشان کرد: ما زمان جنگ به سيمخاردار نياز داشتيم اما تمامي کشورها ايران را در اين مورد تحريم کرده بودند، در سايهي تدابير امام راحل از آن سيمخاردار اکنون در صنعت دفاعي به جايي رسيدهايم که تمام کشورهاي خارجي به خصوص ابرقدرتها از اينکه ما اين سلاحها را به کار ببريم در وحشت هستند.

وي گفت: امروز ترس تمام وجود اسرائيليها را گرفته و با زبان خود ميگويند حاضرند کشته شوند اما در اين فضاي رعب و وحشت زندگي نکنند، رژيم صهيونيستي منتظر پاسخ سخت ايران باشد.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.