اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

اسرائيل در فهرست سياه سازمان ملل قرار مي گيرد

کانال 13 تلويزيون رژيم صهيونيستي به نقل از برخي منابع اعلام کرد که احتمالا آنتونيو گوترش دبيرکل سازمان ملل متحد اسرائيل را در فهرست طرف هايي قرار دهد که دست به کشتار کودکان مي زنند.

اسرائيل در فهرست سياه سازمان ملل قرار مي گيرد

براساس اين گزارش، احتمالا حکم سازمان ملل در اين باره در روزهاي آينده صادر شود.

 اين شبکه تاکيد کرد که قرار گرفتن رژيم صهيونيستي در ليست سياه سازمان ملل به خاطر کشتار کودکان غزه، به معني اعمال تحريمهايي بر اسرائيل خواهد بود.

 آنتونيو گوترش دبيرکل سازمان ملل متحد حملات هوايي 26 مي (6 خرداد) اسرائيل به اردوگاه آوارگان فلسطيني در رفح را به شدت محکوم و بر درخواست خود براي برقراري آتش بس فوري و آزادي فوري و بدون قيد و شرط همه اسرا تاکيد کرد.

استفان دوجاريک سخنگوي سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفت که گوترش حملات هوايي 26 ماه مه به چادر آوارگان در رفح را به شدت محکوم مي کند. او از تصاوير کشته ها و مجروحان از جمله بسياري از کودکان کوچک غمگين شده است. همانطور که دبيرکل قبلاً گفته است، وحشت و رنج بايد فوراً متوقف شود.

دوجاريک تصريح کرد:دبير کل سازمان ملل براي بيش از 36 هزار فلسطيني و حدود يک هزار و 500 اسرائيلي که در خشونت هاي بي امان از جمله اقدامات وحشتناک تروريستي حماس و ساير گروه هاي مسلح فلسطيني در اسرائيل در 7 اکتبر 2023، تداوم حمله ويرانگر اسرائيل به غزه، شليک بي رويه راکت به سمت اسرائيل کشته شده اند، متاسف است. فاجعه انساني در غزه اکنون با چشم انداز قحطي ساخته دست بشر تشديد شده است.

 سخنگوي سازمان ملل متحد گفت: دبيرکل بر خواست خود براي آتش بس و آزادي فوري و بدون قيد و شرط همه گروگان ها تاکيد مي کند. او دستورات اخير دادگاه لاهه را يادآور مي شود که لازم الاجرا بوده و بايد به آنها عمل شود.

 دوجاريک تاکيد کرد: مقامات اسرائيلي بايد اجازه، تسهيل و امکان ارسال فوري، ايمن و بدون مانع کمک هاي بشردوستانه به نيازمندان را بدهند و تمام گذرگاه ها بايد مطابق با قطعنامه 2720 (2023) شوراي امنيت باز باشد. سازمانهاي بشردوستانه بايد دسترسي کامل، سريع، ايمن و بدون مانع براي دسترسي به غيرنظاميان نيازمند در سراسر غزه، مطابق با قطعنامه 2712 (2023) شوراي امنيت داشته باشند.

او تاکيد کرد: ما بايد به سرعت براي بازگرداندن امنيت، عزت و اميد به مردم آسيب ديده تلاش کنيم. اين امر مستلزم تلاش هاي فوري براي حمايت و تقويت دولت جديد فلسطين و نهادهاي آن، از جمله آماده سازي تشکيلات خودگردان فلسطين براي بر عهده گرفتن مجدد مسئوليت هاي خود در غزه است. همچنين بايد با گام هاي ملموس و غيرقابل برگشت براي ايجاد افق سياسي پيش برويم.

 سخنگوي سازمان ملل ادامه داد: ويراني ها و بدبختي هاي هفت ماه گذشته نياز مطلق اسرائيلي ها، فلسطيني ها، کشورهاي منطقه و جامعه بين المللي گسترده تر براي انجام گام هاي فوري جهت ورود مجدد به مسير دستيابي به راه کار دو کشوري را تقويت مي کند. سازمان ملل به حمايت از همه اين تلاش ها ادامه خواهد داد.

رژيم صهيونيستي 6 خردادماه چادر اسکان آوارگان در اردوگاه الخيام در شمال غرب رفح را بمباران کرد که در نتيجه آن 40 فلسطيني از جمله چندين کودک و زن شهيد و شمار زياد ديگري نيز زخمي شدند.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.