اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

دبير ستاد علم و فناوري شوراي عالي انقلاب فرهنگي:

استفاده از ظرفيت نخبگان مسير توسعه يافتگي کشور

دبير ستاد علم و فناوري شوراي عالي انقلاب فرهنگي بر استفاده از ظرفيت نخبگان مسير توسعه يافتگي کشور تاکيد کرد و گفت: هيئت‌هاي انديشه‌ورز با حضور حداکثري نخبگان در استان‌ها تشکيل شود.

استفاده از ظرفيت نخبگان مسير توسعه يافتگي کشور

ايمان افتخاري در نشست هيأت انديشهورز ستاد علم و فناوري شوراي عالي انقلاب فرهنگي در دانشگاه تبريز با اشاره وظايف، راهبردها و برنامه هاي ستاد علم و فناوري شوراي عالي انقلاب فرهنگي در استانها  اظهار کرد: تعيين خط مش، سياستگذاري ها و هماهنگي در تحول و تغيير درحوزه آموزش عالي از جمله وظايف شوراي عالي انقلاب فرهنگي است.

 وي در ادامه با اشاره به نقش و وظايف هيأت انديشهورز ستاد علم و فناوري شوراي عالي انقلاب فرهنگي در استانها افزود: استفاده از ظرفيت نخبگان دانشگاهي و ارايه راهکار، پيشنهاد در تصميم گيري براي رفع نياز کشور و استانها از جمله وظايف اين هيات در استانها است.

به گفته وي، وقتي نظر و پيشنهادي در مورد يک موضوع و چالشي از سوي اين هيات ها در استانها به ستاد علم و فناوري شوراي عالي انقلاب فرهنگي مي رسد، همه اين پيشنهادها در آن موضوع خاص جمع آوري و مورد بررسي قرار مي گيرد و در نهايت يک تصميم نهايي براي اجرا و مصوبه براي کل کشور ابلاغ و ارسال مي شود.  

جلال شيري، دبير هيئت انديشهورز استان آذربايجان شرقي نيز در اين نشست گزارشي از اقدامات صورت گرفته در استان ارايه کرد.

در اين نشست نيز تعدادي از اعضاي شرکت کننده هيئت انديشهورز ستاد علم و فناوري شوراي عالي انقلاب فرهنگي به ارايه پيشنهادات و ديدگاههاي خود در راستاي نحوه تعامل و مشارکت حداکثري نخبگان و عملياتي شدن تصميم سازي اين ستاد پرداختند.

گسترش تعامل سطوح مختلف حاکميتي براي مشارکت اجتماعات نخبگاني در مسئله شناسي علم و فناوري و تدوين نظام مسائل آن، حکمراني مسأله محور، شواهد پايه و دانش بنيان، تدوين برش استاني نقشه جامع علمي کشور، تشکيل ميزهاي تخصصي در حوزه علم و فناوري، حمايت از نظرات نهادها و نخبگان دانشگاهي به منظور ايجاد حس تعهد، دلبستگي و مسئوليتپذيري نسبت به رفع چالشها، از جمله مهمترين اهداف تشکيل هيئت انديشهورز علم و فناوري استانها عنوان شده است.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.