اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

وزير آموزش و پرورش خبر داد:

استخدام 75 هزار معلم جديد در سال‌جاري

وزير آموزش و پرورش از استخدام 75 هزار معلم جديد در سال‌جاري خبر داد و گفت: سال آينده کنکور اختصاصي تربيت معلم برگزار مي‌شود و شناسايي استعدادهاي معلمي را از دبيرستان‌ها آغاز مي‌کنيم.

استخدام 75 هزار معلم جديد در سال‌جاري

رضامراد صحرايي در همايش مديران مدارس کشور که با حضور رئيس جمهور در سالن همايشهاي وزارت کشور برگزار شد ضمن  تبريک به مناسبت فرا رسيدن ماه ربيع الاول و با گراميداشت نام و ياد شهدا، اظهار کرد: امروز در کنار راهبرديترين مديران کشور هستيم؛ مديران مدرسهها از آن جهت راهبرديترين مديران هستند که در سند تحول بنيادين، مدرسه نقطه اتکا دولت و ملت، در رشد و تعالي کشور معرفي شده است.

وي افزود: هر مدرسه مانند يک ايران بزرگ است و نگهدارنده و پرورش دهنده گرانبهاترين سرمايه‌‌ کشور يعني فرزندان ما هستند و امروز اقتدار کشور در مدرسهها رقم ميخورد.

صحرايي در ادامه با ارائه گزارشي از عملکرد وزارت آموزش و پرورش در دولت سيزدهم، اقدامات راهبردي را در اين وزارت خانه بر شمرد و گفت: اجراي رتبهبندي معلمان پس از گذشت ده سال به عنوان نمونهاي از حرکت در مسير بهرهوري و اجراي چندين طرح با نام شهدا همچون طرح شهيد سليماني که در آن 2 هزار و صد فضاي ورزشي درونمدرسهاي براي مدارس مناطق محروم ساخته شد، طرح شهيد عجميان که در آن 20 هزار مدرسه شاداب سازي و آماده پذيرش دانشآموزان در مناطق محروم براي سال تحصيلي جديد شد، طرح شهيد محمودوند که با هدف شناسايي دانشآموزان بازمانده از تحصيل اجرا شد و بيش از 240 هزار بازمانده شناسايي و 70 هزار نفر آنان به مدرسه بازگشتند و همچنين  طرح شهيد همت با هدف آموزش مستمر معلمان ابتدايي مدارس دولتي اجرا شد.

وزير آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در اين دولت طرح جمع آوري هزار مدارس کانکسي و جايگزيني با  مدارس نوساز با کيفيت در مناطق مرزي، روستايي و عشايري اجرا  شد که امسال فقط در استان سيستان و بلوچستان حدود 50 درصد مدارس کانکسي با مدارس با کيفيت جايگزين شد.

صحرايي با اشاره به پويش همه حاضر با مشارکت ديگر نهادها بيان کرد: 300 هزار بسته لوازم التحرير براي کودکان مناطق محروم ارسال شد و هزار مدرسه با کمک بنياد برکت ساخته و هزار مدرسه نيز بازسازي شده است.

وي افزود: تحصيل براي دانشآموزان تيزهوش که بر اثر تنگناي مالي از تحصيل در مدارس استعدادهاي درخشان باز ميماندند با کمک دولت و شخص رئيس جمهور، رايگان شد و 3 ميليون جلد کتاب براي دانشآموزان در مناطق محروم توسط کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان ارسال و بيش از 20 هزار کتابخانه کلاسي در مقطع ابتدايي در مدارس مناطق محروم برپا شد.

صحرايي در باره سومين اقدام راهبردي وزارت آموزش و پرورش گفت: مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در رابطه ضريب 40، 50 و 60 درصد امتحانات نهايي در پذيرش داوطلبان در حال اجراست و به کمک مديران مدراس امتحانات نهايي در سلامت برگزار شد.

وزير آموزش و پرورش، چهارمين اقدام راهبردي را جذب 75 هزار معلم جديد در سال تحصيلي جاري، بيان کرد و گفت: تقويت دانشگاه فرهنگيان مهمترين دستور کار ماست، از سال آينده کنکور اختصاصي تربيت معلم خواهيم داشتم و شناسايي استعدادهاي معلمي را  از دبيرستانها آغاز خواهيم کرد.

وي تأسيس و فعاليت سازمان تعليم و تربيت کودک براي ساماندهي کودکستانها، احياي باشگاه دانشپژوهان براي المپياديها و تهيه نگاشتهاي نهادي براي سند تحول بنيادين را از جمله اقدامات مهم اين وزارتخانه دانست و افزود: امسال با شعار مدرسه قوي، ايران قوي ميزبان بيش از 16 ميليون دانشآموز در سراسر کشور خواهيم بود.

صحرايي خاطر نشان کرد: با توجه به مأموريت 14گانه ابلاغ شده به وزارت آموزش و پرورش، هفت پروژه ملي تعريف کردهايم؛ پروژه ملي مهارت با هدف ترغيب حداقل نيمي از دانشآموزان متوسطه دوم به هنرستانها، پروژه ملي احيا و تقويت تربيت معلم و تراز شدن بازنشستگان آموزش و پرورش با دانشجومعلمان جذب شده در دانشگاه فرهنگيان و پروژه ملي ايمان، اميد و خودباوري با عنوان طرح شهيد صدرزاده که حرکت واقعي براي احياي امور تربيتي است، اجرا شد همچنين پروژه چهارم، پروژه ملي انسداد مبادي بيسوادي و پروژه ملي پنجم طرح ملي فضاي آموزشي، معلم سوم است.

وزير آموزش و پرورش، پروژه ششم را تهيه لايحه تقويت مدارس دولتي  و پروژه هفتم را طرح ملي ارزشيابي و تضمين کيفيت اعلام کرد.

گفتي است در اين نشست که به صورت حضوري با حضور مديران مدارس استان تهران و برخط با حضور مديران مدارس سراسر کشور در سالن همايشهاي وزارت کشور برگزار شد با فرمان رئيس جمهور  از 2020 پروژه آموزشي و پرورشي دستگاه تعليم و تربيت بهره برداري شد.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.