اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

وزير ورزش:

از حالا بايد به فکر المپيک 2032 باشيد

وزير ورزش و جوانان در نخستين ديدار مشترک با روساي فدراسيون‌ها و در حضور وبيناري مديران کل استاني بر «همدلي و اجماع» خانواده ورزش براي توسعه‌ي هر چه بيشتر تاکيد کرد.

از حالا بايد به فکر المپيک 2032 باشيد

احمد دنيامالي در اولين جلسه مشترک با روساي فدراسيونهاي ورزشي و مديران کل استانها اظهار کرد: بنده قائل به کار تيمي هستم و اينکه خودمان را يک خانواده بدانيم. بايد کارهاي خودمان را مزين به اخلاق پهلواني کنيم. وقتي به ورزشکاران ميگوييم که اخلاق پهلواني را منشا کارهاي خود قرار دهند بايد اين موضوع را مدنظر داشته باشيم که روساي فدراسيونها و مديران کل ما نيز همچون هميشه با اخلاق پهلواني کار خود را پيش ببرند و در حوزه رفتار و مشي پهلواني براساس آيين و اعتقادات کار کنيم.

وي در ادامه با تبريک فرارسيدن تولد پيامبر اکرم (ص) گفت: آرزوي طول عمر براي رهبر معظم انقلاب داريم که توجه ويژهاي همواره به موضوع ورزش و جوانان دارند. بيانات رهبر انقلاب هميشه براي جامعه ورزش و جوانان چراغ راه حرکت است. بيانات ايشان در حوزههاي مختلف هميشه با مطالعه است و اميدوارم که در ديدار جامعه ورزش با معظمله که فردا صورت ميگيرد بتوانيم به بهترين نحو تکاليف خود را ادا کنيم.

وزير ورزش و جوانان با قدرداني از تلاشهاي صورت گرفته از سوي فدراسيونها خاطرنشان کرد: تشکر ميکنم به خاطر زحمات و تلاشهايي که براي حضور موفق و قوي ورزشکاران ما در دو رويداد المپيک و پارالمپيک کشيده شده است. در اين بين بايد يادي کنم از شهيد بزرگوار آيتالله رييسي که قطعا در اين موفقيت و تلاشي که انجام گرفت، ايشان نقش تعيينکنندهاي داشتند. همچنين از معاون اول وقت آقاي دکتر مخبر و ويژهتر آقاي سجادي و آقاي هاشمي، دو عزيزي که به عنوان وزير ورزش حضور داشتند و تکتکشان زحمت کشيدند و در راس اين تقديرها بايد از کميته ملي المپيک و پارالمپيک و روساي فدراسيونها نام ببرم.

دنيامالي اظهار داشت: بايد به فکر ارتقاي وضعيت و توسعهي ورزش باشيم. راهکار برون رفت از وضعيت فعلي تعامل و همگرايي تمامي خانواده ورزش اعم از فدراسيونها و ادارات کل است. در اينجا وزير ورزش و رييس فدراسيون معنايي ندارد و همه خادم مردم هستيم.

وي خاطرنشان کرد: بنده به عنوان وزير ورزش بايد جوابگوي کاستيها و مشکلاتي که در فدراسيونها و ادارات کل ايجاد ميشود باشم و در صورت نياز هم حمايت خود را خواهم داشت ولي در کنار حمايت، کار هم ميخواهم و همه بايد در کاري تيمي به فکر حل مسائل باشيم.

دنيامالي تصريح کرد: تمام تلاش ما اين است که محيط ورزش سرشار از محبت و رفاقت و جمع ما به دور از کينه و نفرت باشد. بايد به نحوي کار کنيم و با همديگر تعامل داشته باشيم که نام نيک از خود به جاي بگذاريم.

وي افزود: ورزش ما تنها معطوف به کشتي و تکواندو نميشود و نبايد در مسابقات مهم فشار تنها بر روي اين دو رشته باشد. بايد خود را متعهد به موفقيت در رشته تحت نظر بدانيم. همه جزوي از يک خانوادهايم و براي توسعه ورزش کشور بايد به هر اندازه که ميتوانيم گوشهاي از کار را بگيريم.

وي گفت: براي ما فدراسيونها اولويتبندي هستند و در بحث پرداخت بودجه نميتوانيم به يک نسبت مساوي بودجه را بين فدراسيونها تقسيم کنيم چون فدراسيونها در بحث مدالآوري براي ما متفاوت هستند و اين مصداق عدالت است.

وزير ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در مسابقات پارالمپيک نشان داديم که رشتههاي ديگر ما نيز به خوبي درخشيدند و اينطور نيست که ما تنها بخواهيم در کشتي و تکواندو مدالآوري کنيم. مسابقات پارالمپيک نيز به نوبه خودش سطح بالايي دارد و مدالآوري در آن راحت نيست.

وي اظهار داشت: ما بايد بخواهيم و اراده کنيم که به موفقيت برسيم. ما سرمايههايي همچون عليرضا دبير و هادي ساعي را داريم که پيش از اين شايستگيهاي خود را نشان دادهاند. کشور ما سرشار از استعدادهاي ناب در رشتههاي مختلف است که بايد از آنها استفاده کنيم.

  دنيامالي ادامه داد: نگاه روساي ما بايد به جاي المپيک 2028 آمريکا به المپيک 2032 استراليا باشد و برنامهريزي بلندمدت داشته باشيم. فدراسيونهاي ما بايد پوستاندازي کنند و به علم روز تجهيز باشند. فدراسيونها بايد داراي سيستم خود کنترلي باشند چون ممکن است بعضي اوقات احساسات منجر بر بيعدالتي شود.

وي افزود: يکي از اشکالات اين است که دادههاي مشترک نداريم. ما درحال حاضر نميدانيم که به چه تعداد مربيان درجه 3، درجه 2 و مربيان تاپ بينالمللي داريم و اين براي ما ايجاد مشکل ميکند. فدراسيونهاي ما بايد با علم تمرين و نرمافزار روز دنيا آشنا باشند.

فدراسيونهاي ما بايد از علم شبيهساز و هوش مصنوعي استفاده کنند تا بتوانيم در رويدادهاي مهم با ديگر کشورها رقابت و برابري کنيم.

وي خاطرنشان کرد: بايد براساس خرد جمعي حرکت کنيم و کار را به جلو ببريم. درست است که منابع ما محدود است ولي با همين منابع محدود نيز بايد اميدآفريني داشته باشيم. کساني که مسئوليت ميگيرند بايد اميدآفريني در جامعه داشته باشند. فدراسيونهاي ما نيز در همين راستا بايد در ورزش اميدآفريني انجام دهند. ورزشهاي کليدي ما در المپيک و بازيهاي آسيايي براي ما مهم است و بايد روي آنها سرمايهگذاري بيشتري کنيم.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.