اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

وزير خارجه فرانسه:

از استقلال و تماميت ارضي ارمنستان حمايت مي‌کنيم

«استفان سژورنه» وزير خارجه فرانسه پيش از عزيمت به ارمنستان در سخناني از استقلال و حاکميت ارضي اين کشور حمايت کرد.

از استقلال و تماميت ارضي ارمنستان حمايت مي‌کنيم

آرمن پرس گزارش داد که وزير خارجه فرانسه در سخناني با بيان اينکه پاريس از استقلال و حاکميت ارضي ارمنستان حمايت ميکند، خواستار برقراري صلحي پايدار در اين کشور شد.

استفان سژورنه پيشتر در پيامي عنوان کرده بود که «فرانسه به عنوان شريک تاريخي و دولت دوست در کنار ارمنستان خواهد بود و فرانسه حمايت خود را از استقلال، تماميت ارضي ارمنستان اعلام ميکند و اشتياق ما براي صلح تزلزلناپذير است.

سژورنه در پيام خود پيشتر تاکيد کرد که همکاري ما با ارمنستان استوار است و به دنبال تقويت آن هستيم. ما از توسعه زيرساختهاي راهبردي ارمنستان با هدف پويايي اين کشور حمايت ميکنيم.

وزير امور خارجه با بيان اينکه پاريس در زمينه دفاعي نيز با ايروان همکاري دارد، افزود: از رهگذر طرح همکاري فرانسه و ارمنستان ما از کساني که به دنبال حمايت از اين کشور هستند، حمايت خواهيم کرد.

پيشتر، «آني باداليان» سخنگوي وزارت خارجه ارمنستان روز شنبه با انتشار بيانيهاي اعلام کرده بود که استفان سژورنه، وزير خارجه فرانسه فردا يکشنبه در ديداري 2 روزه به ارمنستان سفر خواهد کرد.

به گفته سخنگوي وزارت خارجه ارمنستان، وزير خارجه فرانسه روز دوشنبه با «آرارات ميرزويان، وزير خارجه ارمنستان ديدار و گفتوگو خواهد کرد.

وي همچنين افزود که وزراي خارجه فرانسه و ارمنستان پس از اين ديدار، بيانيه مشترکي منتشر خواهند کرد.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.