اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

ادعاي ارمنستان در خصوص تداوم اشغال اراضي خود توسط باکو

به موازات مذاکرات صلح بين ارمنستان و جمهوري آذربايجان، وزير خارجه ارمنستان روز دوشنبه باکو را به تداوم محاصره بخس ارامنه نشين قره باغ و مسير مهم «لاچين» متهم کرد.

ادعاي ارمنستان در خصوص تداوم اشغال اراضي خود توسط باکو

به گزارش خبرگزاري «نيوز آرمنيا»،«آرارات ميرزويان» وزير امور خارجه ارمنستان پس از ديدار با «لئو دوچرتي» معاون وزارت امور خارجه انگليس در امور اروپا در نشست خبري مدعي شد، باکو همچنان به مسدود کردن غيرقانوني مسير «لاچين» ادامه ميدهد.

ارمنستان در حالي مدعي اشغالي اراضي خود شده که «الهام علياف» رئيسجمهور جمهوري آذربايجان روز دوشنبه تصريح کرد که امضاي پيمان صلح بين باکو و ايروان، اجتنابناپذير است.

علياف پس از گفتوگو با «هيتاناس ناوسدا» رئيسجمهور ليتواني در «ويلنيوس» در ليتواني با تاکيد بر لزوم برقراري صلح با ارمنستان گفت: «ما فکر ميکنيم که انعقاد پيمان صلح با ارمنستان اجتنابناپذير است و تلاش ميکنيم که تلاشهاي سازندهاي را براي رسيدن به اين هدف صورت دهيم.»

 به گزارش اين منبع خبري، وزير امور خارجه ارمنستان گفت که محاصره اين مسير باعث ايجاد بحران انساني جدي در قره باغ شده و فعاليت سازمان بينالمللي معتبري مانند «صليب سرخ» را مختل کرده است.

وزير امور خارجه ارمنستان به ضرورت اعزام هيات نظارتي در لاچين و قره باغ کوهستاني و بازگرداندن تمامي اسراي ارمني در جمهوري آذربايجان اشاره کرد.

«نيکول پاشينيان» نخستوزير ارمنستان نيز گفته است که ايروان آماده است منطقه قرهباغ کوهستاني را به عنوان بخشي از جمهوري آذربايجان به رسميت بشناسد مشروط بر اين که باکو امنيت جمعيت ارمني اين منطقه را تضمين کند.

گزارشها حکايت از آن دارد که ارمنستان نسخه اصلاح شده توافق صلح را به باکو منتقل کرده و ايروان اکنون منتظر پاسخ باکو است.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.