اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

اختصاص رديف استخدامي در دستگاه‌هاي اجرايي کشور به نخبگان

رئيس بنياد ملي نخبگان، از اختصاص 5 هزار رديف استخدامي‌ در دستگاه‌هاي اجرايي کشور براي نخبگان خبر داد.

اختصاص رديف استخدامي در دستگاه‌هاي اجرايي کشور به نخبگان

روحالله دهقاني فيروزآبادي، در حساب کاربري خود در «ويراستي» اعلام کرد: «با پيگيري و همت همکارانم در بنياد ملي نخبگان و حمايت سازمان اداري استخدامي کشور، بالاخره 5 هزار رديف استخدامي در دستگاههاي اجرايي کشور براي نخبگانِ برگزيده علاقهمند به همکاري در دولت به تفکيک سازمان صادر شد. يک قدم بلند در اجرايي شدن قولِ آقاي رييس جمهور.»

به گفته وي سامانه جذب و پذيرش به زودي فعال خواهد شد و علاقهمندان ميتوانند براي جذب در دستگاهها اقدام کنند.

همچنين شناسايي نخبگان و مستعدان برتر در زمينههاي تخصصي، نظام اداري و حکمراني، که علاقهمند به جذب و اشتغال در فعاليتهاي اجرايي هستند از طريق سامانه «شناسايي براي جذب نخبگان در دستگاههاي اجرايي کشور» صورت ميگيرد.

گفتني است رهبر انقلاب در ديدار نخبگان با ايشان در مهرماه 1401، فراهمشدن زمينه اشتغال نخبگان در حوزههاي مرتبط با خود را از دستگاههاي دولتي مطالبه کردند. ايشان فرمودند: «يکي از موارد حمايت اين است که چه نخبهاي که در ايران درس خوانده، چه نخبهاي که در خارج درس خوانده و آمده ايران، دو توقّع دارند؛ اين دو توقّع را برآورده کنيم برايشان. يک توقّعشان اشتغالِ مناسب با دانششان است؛ يک توقّعشان امکان ادامهي تحقيقات است؛ ارتباط با مراکز علمي دنيا». پس از اين ديدار، پيگيري اشتغال متناسب نخبگان در دستگاههاي اجرايي در دستور کار بنياد ملي نخبگان و دولت قرار گرفت و حالا پس از مهياشدن زيرساختها و ندوين ضوابط، به مرحله اجرا رسيده است.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.