اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

احتمال انتقال جام جهاني 2030 از اسپانيا به عربستان

اخيراً شايعاتي در رسانه هاي اسپانيايي و عربستاني درباره احتمال تغيير ميزباني جام جهاني 2030 از اسپانيا به عربستان سعودي به گوش مي‌رسد.

احتمال انتقال جام جهاني 2030 از اسپانيا به عربستان

وضعيت ناپايدار فدراسيون فوتبال اسپانيا به ويژه پس از اتهامات فساد عليه رئيس اين فدراسيون و بيثباتي مديريتي، نگرانيهايي را در مورد توانايي اين کشور براي ميزباني از يک رويداد در سطح جام جهاني به وجود آورده است. برخي بازيکنان ليگ اسپانيا، از جمله وينسيوس جونيور، نيز از تجربيات نژادپرستي در زمينهاي فوتبال در لاليگا شکايت کردهاند و اين موضوع فشار بيشتري بر فدراسيون فوتبال اسپانيا وارد کرده است.

سايت عربي «اليوم» در گزاشي به اين مساله اشاره کرد و نوشت: فيفا قرار است در تاريخ 11 دسامبر 2024 جلسهاي فوق العاده برگزار کند که در آن ميزباني عربستان براي جام جهاني 2034 و همچنين احتمال تغيير ميزباني جام جهاني 2030 از اسپانيا به عربستان مورد بررسي قرار بگيرد. در اين جلسه، مباحثات درباره وضعيت يکي از اتحاديههاي عضو، تصميمگيري در مورد عضويت و بررسي بودجههاي مالي نيز مطرح خواهد شد. اين جلسه ميتواند سرنوشت ميزباني اسپانيا را به شدت تحت تأثير قرار دهد و در صورت ادامه ناپايداريهاي مديريتي، احتمال انتقال ميزباني به عربستان سعودي قوت بيشتري بگيرد.

عربستان سعودي به تازگي درخواست رسمي خود براي ميزباني جام جهاني 2034 را ارائه کرده و پنج شهر (رياض، جده، خبر، ابها و نيوم) را به عنوان شهرهاي ميزبان معرفي کرده است. جياني اينفانتينو، رئيس فيفا، از عربستان به عنوان کشوري با ظرفيتهاي منحصر به فرد ياد کرده است، اما چالشهاي حقوق بشري و اجتماعي نيز ميتواند بر اين تصميمگيريها تأثير بگذارد.

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.