اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

بلاگرهاي حجاب چگونه دختران را هدف قرار داده‌اند؟

«همه رنگ و روي‌شان رنگارنگ و تجملاتي است؛ هم صورت‌شان پر از رنگ و لعاب است و هم شال و چادرهايي که به‌ سر کرده‌اند پر از تزئينات تجملي است.

بلاگرهاي حجاب چگونه دختران را هدف قرار داده‌اند؟

ويژگي ديگر همهشان اما به جز رنگ و تزئينات تجملي «حجاب» است! همهشان تبليغ داشتن حجاب ميکنند و خود را به اصطلاح «حجاباستايل» يا «بلاگر حجاب» معرفي ميکنند. پشتپرده اين رنگ جذاب و تبليغ ديني اما چيز ديگري نهفته است. تبليغ حجاب و دين پوششي است براي اينکه سبک زندگي ديگري خارج از سبک زندگي ايراني - اسلامي تبليغ کنند. از قضا هم مخاطبان آنها دختران محجبه هستند تا شکل نادرستي از حجاب و دين را براي آنها تبليغ و نهادينه کنند. به همين دليل است که کارشناسان فضاي مجازي معتقدند بايد بينش دختران و پسران مسلمان ايراني در رابطه با مواجهه با اين بلاگرها تقويت شود و سواد رسانهاي آنها بالاتر برود.

به گزارش روزنامه جام جم، حالا از همه نوع رنگ، اعتقاد، سبک زندگي و کاربر در فضاي مجازي پيدا ميشود. يک نفر در اينستاگرام رستورانها را تبليغ ميکند و يک نفر ديگر سبک زندگي خاصي را. در اين وسط اما بسياري از دختران هم به شکل ديگري با ظن خودشان دين اسلام و پوشش حجاب را تبليغ ميکنند؛ از بستن زيباي شال و روسري شروع ميکنند و بعد به شکلهاي ديگري از حجاب و حتي اعتقادات خود درباره مسائل مختلف ديني ميگويند؛ مسائلي که بسياري از آنها در دين اسلام به شکلي که آنها روايت ميکنند، نيست. آنها با ظاهر ديني در واقع در تلاشند تا دين خودشان را ترويج کنند و به دين آسيب بزنند.

 

بلاگري برنامهريزي شده

 

عليرضا آلداوود، کارشناس فضاي مجازي، ميگويد که بسياري از فعاليتها در فضاي مجازي و مخصوصا پيامرسان اينستاگرام برنامهريزي شده است. او به صاحب اين پيامرسان اشاره ميکند و توضيح ميدهد که صاحب آن صهيونيست است و الگوريتمهايي که در اين پيامرسان تعريف ميشود برنامهريزي شده است. مهمترين هدف بسياري از فعاليتهاي اين پيامرسان، تغيير ارزشها به ضدارزشهاي ديني - اسلامي است. به عنوان مثال تلاش براي زير سؤال بردن بحث زن و حجاب و ايجاد کمپينهاي حجاب اجباري، حجاب بيحجاب و مواردي از اين دست نمونههايي براي تغيير ارزشها و ترويج ضدارزشها در حوزه حجاب است. از نظر اين کارشناس حوزه فضاي مجازي، اغلب اين فعاليتهاي حساب شده براي منحرف کردن اذهان عمومي و تغيير ذائقه دختران امروز که مادران فردا هستند به وجود آمده است. از يک طرف سلبريتيها و شبکههاي قمار و شرطبندي در اين پيامرسان فعالند و از طرف ديگر دستگذاشتن روي ارزشهاي جامعه ايراني - اسلامي مانند حجاب اتفاق ميافتد و بلاگرهايي با ظاهري باحجاب اما در باطني دشمن حجاب اصيل ايراني - اسلامي فعاليت ميکنند. اين افراد تکنيکهاي خاصي را به کار ميبرند تا ارزشي مانند حجاب را از دختران و زنان ايراني بگيرند و نگاه مردان ايراني را تغيير دهند. سپس اسلام و حجاب خود را به باور دختران و پسران برسانند.

 

زرق و برق عليه حجاب

 

تبليغات يکي از راههاي برنامهريزي شده است. کارکردن بلاگرهاي حجاب با مزونهاي خاص، پوشيدن چادرهاي رنگي و استفاده از زرق و برقهايي که در روسريها، شال و چادرها ديده ميشود، زرق و برقهايي که عموما جلب توجه بيشتري ايجاد ميکند، همه براي تحت تاثير قرار دادن دختران و پسران ايراني است. از نظر آلداوود، تبليغ حجاب باب ميل بلاگرها، شبهات مختلفي را ايجاد ميکند، مخاطبان را تحت تاثير قرار ميدهد و ادراک شناختي خلاف دين را به مخاطبان القا ميکنند. داشتن آرايش غليظ بلاگرهاي حجاب و انجام حرکات خاص در فضاي مجازي و ترويج تغيير رفتار فرد محجبه، سبک زندگي جديدي را ايجاد ميکند.

کارشناس فضاي مجازي توضيح ميدهد که بدترين اتفاق اما اين است که بسياري از اين رفتارها لايک ميخورد و با وجود سندرم لايک که مسأله جهاني است، تاييدگرفتن، خودنمايي، خودشيفتگي و نمايش را ترويج ميدهد و با روش کليشهسازي به مخاطب محجبه خود اين را القا ميکند که دختر محجبهاي که ديده نميشود، لايک نميخورد يا از خودنمايي بيبهره است، در جامعه هم ديده نميشود. در واقع بلاگرهاي حجاب، فرار از قانون، شرع و عرف، افراط و تفريط را که خلاف مباحث اسلامي است رواج ميدهند تا نظام خانوادگي ايران تضعيف شود و سبک زندگي خلاف آنچه که مورد تاييد کشور ايراني - اسلامي ماست، تبليغ شود.

 

آموزش، آموزش و آموزش

 

ديگر بايد قبول کرد که تربيت نسل امروز تنها متاثر از خانواده نيست. حالا موارد بسيار ديگري مانند فضاي مجازي هم روي تربيت نسل امروز تاثيرگذار است؛ فضاي مجازي که البته براي نسل امروز برنامهريزي خاص خودش را دارد. به همين دليل است که آلداوود معتقد است بايد به نسل امروز آموزش داد و بايد بينش نسل امروز را درباره مسائل مختلف مربوط به فضاي مجازي ارتقا داد و به او ياد داد که در مسائل مختلفي که در فضاي مجازي وجود دارد چطور رفتار کند و چه خوراک رسانهاي را براي ارتزاق انتخاب کند. بالا بردن سواد رسانهاي در نوجوانان و جوانان در اين مرحله مهم جلوه ميکند. به جز اين اما نگاه حاکميتي هم بايد مديريتي باشد. براي نسل نوجوان و جوان مسلمان، توليد محتواي مناسب کند و براي محدود کردن بخشي از فضاي مجازي برنامهريزي شده اقدام کند.»

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.